Monday, 25 July 2011

Tips memikat wanita

Tips ini dipetik dari lagu Rahsia Wanita dari Ari Lasso



“Sentuhlah dia                                        
Tepat di hatinya
Dia kan jadi milikmu selamanya
Sentuh dengan setulus cinta
Buat hatinya sampai melayang”





Ini menunjukkan bahawa wanita ini perlu disentuh dan dibelai, 
apabila kena dengan caranya hati yang keras akan menjadi lembut,
wanita umpama kerak nasi akan menjadi lembut apabila terkena air,


Disini ada beberapa tips untuk memikat wanita:



1. Make her HAPPY
Happy… happy..dan bahagia. Pada pendapat saya itu la paling penting. Kalau korang ensem macam Fahrin Ahmad, auw. tapi korang langsung tak reti nak hiburkan hati wanita korang suka, tak mampu nak bahagiakan dia, kebarangkalian wanita korang syok akan tinggalkan korang dan menjauhi korang adalah tinggi. Yerla, kalau korang pun, takkan nak dekat-dekat dengan orang yang korang rasa tawar dan tak bahagia langsung.
2. Hormat & Sopan!



Kita kaum lelaki jangan sesekali cakap perkataan kurang ajar, walaupun Kita ni jenis suka buat lawak bodoh lagi kasar. Jaga-jaga lah. Kadang-kadang lawak korang bukan takat mengguris hati kawan-kawan je, tapi sedar tak sedar bisa memalukan dan menjatuhkan maruah orang lain. Tak kisah lah kita berkenan kat perempuan tu ke tak. Tapi, sedikit sebanyak akan menolak markah kita, silap-silap awek tu terus menjauhi kita. Tak yah panjang-panjang cerita.. Lu pikir la sendiri
Adalah penting (bagi saya), seseorang lelaki tu harus jaga petuturan yang ingin diluahkan tatkala nak berdialog dengan wanita yang diminati. Tapi diingatkan, jangan la sopan gile-gile, sampai naik cemuih perempuan tu. cukup kalau just rendahkan suara dan tak terjerit-jerit macam tengok bola sepak, dan sampai tersembur-sembur air liur konon nak tarik perhatian.kah3
3. Jangan DESPRATE sangat


Haha. yang ni saya taktau apa nak cakap dah. Biasanya kaum Hawa suka lelaki yang cool dan tak menonjol sangat yang lelaki tu nak kat seseorang perempuan. Yerla, jangan kita lompat terkinja-kinja sebab nakkan sangat perempuan tu. Lepas tu siap paksa-paksa orang perempuan tu supaya terima kita. Lagaknya macam budak kecik nak kan permainan. Fuh, kalau begini,saya pon lari, gerun seiy.haha


4. Kebersihan & Hygiene


Ini kita wajib-wajib la praktikkan. Kemas, rapi dan bersih itu penting. Kepada perokok-perokok yang nak mengorat, korang(saya x merokok) kena jaga kebersihan dengan lebih extra lagi. Bayangkan korang dah merokok, bau rokok, gigi kotor, kuku kuning, euuuw. pandai-pandai la korang lepas merokok kunyah chewing gum or sweet yang boleh buangkan bau rokok kat mulut korang, pastu spray perfume mahal-mahal untuk elak bau kat pakaian. Paling penting, kalau awek korang bukan perokok, elakkan dari merokok berdekatan dengan beliau, tak sayang ke korang kat wanita yang korang minat, kasi dia hidu asap rokok yang berkali kali lebih berbahaya dari korang yang menghisap. Dari situ pun boleh nilai kasih sayang korang kat si dia.


5. Yakin diri


Ini pun tak kurang penting nya, nak buat sesuatu keputusan mesti ada keyakinan kan. Begitu juga bila kita putuskan nak ngorat wanita pilihan hati, mesti yakin diri, kalau tak, baru ada cabaran sikit dah takut-takut. Tapi jangan terover yakin. Confident sorang-sorang pun haru gak. Terkurang mahupun terover yakin sama je tak best nye.Kena sesuai pada tempat nye.



Extra Tips:-
“Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.
Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.”…30 Rahsia Wanita




Dicopy dan Diedit dari http://ashikinabdullah.com(harap tak marah)(^_^)

2 comments:

yad'z said...

hormat kami.. itu yang penting.. ^^

SANG WAKARIMA said...

yup, tips no 2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...