Friday 29 July 2011

LONG LIFE ROCK 80-AN!!!!!

Kau genggam perasaan ku
Bila kau hampir kepadaku
Kemarau di dalam dada
Basah bagaikan disirami

Bayangmu sekilas datang
Mengangguku dalam lena
Sulitnya memikirkan perasaan
Ini datang...

Kau bawa
Fenomena...
Di jiwa
Fenomena...
Kau cipta
Fenomena...
Indah amat mengasyikkan



Begitulah lirik salah satu lagu rock 80-an yang aku minat

Arini entri aku nak cite skit pasal band2 rock 80-an dan segenerasi dgn nye, aku ni seorang yang minat gile ngan band2 rock 80-an ni.Lagu mereka walaupun dah lame tp ttp bes didgr dan didendangkan, tak mcm artis2 skarang, lagu mereka hanya meletup paling lama pon sebulan, pastu akan dilupakan bila muncul lagu baru yang lagi bes.walaupun zaman kegemilangan mereka sudah berlalu, tp lagu2 mereka ttp memberi kesan kepada pendgr, bahkan pendengar yg lahir selepas zaman kegemilangan mereka juga turut terkesan selepas mendengar lagu mereka contoh nya mcm aku ni.


Band seperti search, wings, damasutra, lefthanded, may, dan ramai lagi band yang lain sangat mantap dari segi persembahan bahkan vokal sekali pon, walaupon mereka tarik sampai keluar urat marib, suara mereka ttp x pecah dan masih sedap didgr,kebanyakan band ini mempunyai vokalis yg mampu mencapai picthing yang tinggi, tidak seperti artis sekarang yang hanya seorg dua yang mempunyai vokal yang tinggi,


Jd sampai sini je la entri aku, pasal rock 80-an ni sbb aku pon bkn terer sgt, Jd majulah rock 80-an untuk negara.

LONG LIFE ROCK 80-AN

WINGS

SEARCH

LEFTHANDED

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...