Tuesday 2 August 2011

Kurus puase aku

Assalamualaikum...

Kali ni nak cite la pasal aku g bazar x d, bazar taun ni berbeza skit sbb die ubah tempat dan lebih panjang skit, mcm biase la mcm2 juadah ade,satu kelemahan aku bile aku g bazar ialah x tau nak pilih makanan yang mane satu sbb terlalu byk pilihan makanan, dan disebabkan itu aku menjadi pening dan nak termuntah,

Tp bkn  pasal tu aku nak cerita dlm entri kali ni, aku nak cerita pasal satu mentaliti org melayu dan org islam di malaysia ni( negara lain aku x tau) iaitu pasal menutup aurat terutama nya kaun wanita.Semperna bulan ramadhan ni, aku tgk ramai dah yang berubah dari  x pakai tudung ke pakai tudung, alhamdullillah, satu perubahan yang baik, Pakai tudung tu dah baik dah, ade bahagian lain pulak yang terdedah, ade yg pakai tudung tp pakai bju lengan pendek, ade yang pakai tudung pakai pakaian yang ketat2, nampak la "gunung kinabalu" due biji,

Patot nyer, kite sebagai umat islam dan masyarakat melayu ken la jage adab2 kite, kene la tutup aurat apabila berada di tempat umum, dalam rumah  bersama-sama muhrim x pe la nak buke aurat, Jd aku menyeru la kpd semua umat islam terutama kaum wanita,semperna bulan ramadhan yang penuh keberkatan ni,berubah la, tutup la aurat, klo anda x tutp aurat bkn sahaje puase anda sia2, bahkan anda telah mengurang kan pahala puasa org lain yg ter tgk "gunung kinabalu" anda tu.

JADI RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL

INSAN YANG CEMERLANG DATANG DARI MINDA YANG TENANG DAN JIWA YANG BERSIH


ASSALAMUALAIKUM





2 comments:

io said...

:) ye aman. ayt bwh tu xmnhn, insn yg cmrlng...

SANG WAKARIMA said...

dengki la tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...