Thursday 9 June 2011

cara hilangkan stress cara saya

Dalam kehidupan seharian ini, banyak dugaan dan cubaan yang kita alami,disebabkan dugaan tersebut kita akan jadi tertekan, untuk hilangkan tekanan itu, terdapat banyak cara untuk hilangkan ia,koi hilangkan ia dengan cara ni:


1.(menyelam)
=>Pada pemikiran koi yang agak waras ni,bagi koi dengan menyelam ni koi dapat hilangkan stress,Pada pemikiran koi, bila kita menyelam lama-lama,kita akan tahan nafas untuk mengelakkan air masuk dalam penafasan, bila dah tidak dapat tahan lagi, kita akan pergi ke permukaan air untuk sedut oksigen, apabila dapat sedut oksigen tu, kita akan sedut puas-puas dan seterusnya kita akan rasa puas dan seterusnya kita akan rasa stress kita akan hilang, itulah salah satu cara saya



2.(Bersukan)
=>Dalam bersukan saya lebih menggemari bola sepak(walaupun x star) dan majoriti remaja lelaki akan memilih bola sepak sebagai sukan kegemaran mereka,posisi yang sesuai untuk hilangkan stress waktu main bola ialah defender,stress saya akan hilang bila say dapat sepak bola tu kuat-kuat, lagi puas hati kalau dapat sepak sampai pecah bola tu(kalau dapat la),bola tu kita jadikan target untuk lepaskan stress kita, tapi kalau bola tu pecah, ganti sendiri la, jadi cara terbaik gunalah bola sendiri. Itulah salah satu cara saya hilangkan stress.



3.Menyanyi(menjerit)
=>saya ni minat jugak la menyanyi,apabila saya berasa stress, saya akan menyanyi,stress saya akan hilang apabila saya menjerit pada part note yang tingi kat lagu tersebut,apabila saya menjerit stress saya akan hilang dibawa jeritan tersebut,dan saya berasa puas apabila menjerit, dan itulah cara saya(*pesanan=cari tempat yang sesuai untuk menjerit*)



4.Naik moto laju-laju(paling bahaya dan tidak digalakkan)
=>Benda ni bahaya, tapi benda ni salah satu cara saya untuk hilangkan stress,benda ni berkesan bagi saya apabila moto tu kita joki sendiri,stress akan hilang apabila moto tu mencapai tahap maksimum kelajuannya, dan kita akan berasa puas dan akan menghilangkan stress, dan itulah cara saya.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...